らくらくブログ

現役商社マンが、仕事、英語、子育て、について綴っていく雑記ブログです。

Today's Mayupon. 

My name is Raku Yokoise.(^^)
横伊勢 樂です(^^)

英語の力を付ける為に、特にスピーキング力を付ける為に、英語で日記をつけてみたいと思います。



I try to write diary for improving english ,especialy speaking.


Title
タイトル

Today's mayupon
今日のまゆぽん  


Mayupon is my baby's nickname .
まゆぽんは私の赤ちゃんのニックネームです。



Today, mayupon can not sleep well.
今日のまゆぽんはなかなか上手く寝てくれません。

Because, mayupon's nose is stuffed off.
まゆぽんの鼻がつまってしまっているからです。

I feel sorry for mayupon.
かわいそうなまゆぽん。

but mayupon can sleep on my stomach.
しかし、まゆぽんは私のお腹の上では寝られるのです。



Then I can not sleep, so I write blog now.w
そうすると、私が寝られないのです。
だから今ブログを書いています。笑

Now,It is 5 oclock in the morning
今は朝の5時です。

I keep hugging mayupon.
まゆぽんを抱き続けて。

I love mayupon.
まゆぽんが大好きです。

So , I can endure this work to keep hugging mayupon in the midnight.
だからまゆぽんを深夜に抱き続けることも耐えられるのです。






今日調べた英語↓

I feel sorry for mayupon.
「(まゆぽんが)かわいそうに」